Önskeinlägg – Grunden till lycka

Jag vill verkligen inte vara den som är sådan nu, men jag får ofta höra att jag är glad och sprallig. Folk säger till mig, personligen, att de förundras av mig och inspireras – både nära vänner, bekanta, arbetsledare och chefer. Detta gör mig hur glad som helst! För det är så jag vill speglas utåt, för det är sådan jag är. Det är så skönt att, för det mesta, veta att rätt bild speglas av mig. Jag är en lycklig människa. Jag har förstått att det är många som tycker det är jobbigt att hålla humöret uppe, kanske framförallt nu under det mörkare halvåret. Så jag kör ett önskeinlägg då jag blivit ombedd detta. Bra start på veckan!
 
Jag har fantastiska människor runt om mig vilket är en av de absolut största och viktigaste pusselbitarna till att bli en glad, lycklig och energirik person – umgås med de som du får ut positiv energi av. Det är verkligen det som är grunden till lycka. Att umgås med rätt personer är nyckeln. Genom deras energi får du din och blir därmed den glada personen i gruppen som sedan kan sprida lyckan vidare till din nästa. Om jag under en dag, eller bara en kort stund faktiskt, umgås med en eller flera personer som är negativa, spända eller allmänt nedstämda blir jag otroligt dämpad. Då är jag långt ifrån den Hanna som många oftast möts av. Det krävs så otroligt lite för att mitt humör ska sänkas. Men vet ni vad? Då byter man miljö. Gå och prata med andra kompisar som är positiva och på bra humör, ta en promenad i korridorerna eller gå in på toaletten en stund för dig själv. Ta en paus och hitta tillbaka till din energi. För mig räcker det ibland att jag påminner mig själv om att jag har världens bästa vänner, en pojkvän som älskar mig och ett ordentligt boende. Andra dagar när jag vaknar på halvdant humör ler jag under de 10 min jag står och sminkar mig, det är väldigt effektivt! Annars funkar det alltid att scrolla lite på weheartit, där inspireras jag till max och det finns även många bra bilder med peppande citat.
 
Tänk på att du väljer dina vänner, så varför inte välja de bästa? De påverkar dig så otroligt mycket så välj noggrant ut vilka som är värda att påverka dig och ditt liv. De är grunden till att nå din egen lycka. 

 
 
 
 
 
 
 
 
Ett urval bilder på några av mina allra dyrbaraste. 
Har inte bilder på alla men ni vet vilka ni är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback