flashback.

Tittade tillbaka i arkivet precis. För ett år sedan ganska exakt, i dagarna, mådde jag verkligen skit. Den 25 hade vi begravning för morfar som gick bort den 15 april förra året. Den våren var ett rent helvete. Visste inte var jag skulle vända mig. Hade ingen att prata med, förutom Rebecka såklart. Det var ingen annan än Rebecka som förstod mig så det var den enda jag verkligen kunde prata ut med och låta tankarna uttalas högt. Hon är en av anledningarna till att jag ens sitter och skriver här idag. Mamma snackade alltid om att jag skulle till en kurator. Jag vägrade. Varför ska jag sätta mig ner och öppna mig för en helt främmande person? Vad gör saken bättre att hen vet allt om mitt liv och vad jag gått igenom? Nej, det fanns inte på kartan för mig. Det finns det inte idag heller. 
 
Denna vår känner jag mig så himla mycket starkare. Trots två svåra och jobbiga bortgångar det senaste året har jag repat mig och står faktiskt ganska stabilt idag. Jag har underbara människor omkring mig och har träffat världens, utan tvekan, bästa kille – Erik. Efter fem månader med den grabben vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra om jag inte träffat honom. Känns så konstigt att föreställa sig hur det var innan vi kände varandra. Känns som att jag känt honom i flera år. Skojar inte, det känns verkligen så. Hade inte kunnat vara mer bekväm och avslappnad med någon annan än just han.
 
Vad vill jag säga med det här inlägget egentligen? Jag vill nog mest bara påminna mig själv om att hur jobbigt livet än är så tar man sig framåt. Det blir bättre. Och jag vill om ytterligare ett år kunna bläddra tillbaka i arkivet och läsa om hur stark jag blivit på detta året. För då har jag nog blivit det dubbla. 
 
Och du där kära läsare! En läkare sa till mig att man aldrig får mer skit än vad man klarar av. Man tar sig alltid igenom allt. Kom alltid ihåg det, Hanna. 
 
Treårig Hanna.

Kommentarer
Postat av: Haren

Åååhhhhhhh Hannisssssssssssssss! Va söööt

2013-04-29 @ 18:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback