Blickar tillbaka i en pluggpaus

 
Har ägnat hela denna dag åt att plugga räva av mig inför söndagens tenta. Herre min jeee det är inte lite att ta in alltså.. Ska bli skönt när det är över i alla fall. Och jag har lovat mig själv att blir jag godkänd så ska jag gå och köpa mig den där klockan som jag spanat in sedan november. KÖTTA HANNA! Blir mer motiverad till att plugga om man vet att belöning väntar... ;)
 
Tog en paus nu i alla fall för att vila huvudet från allt vad rör reliabilitet, validitet, undersökningar och teori. Hittade den här bilden i en mapp på datorn och insåg vilket år 2013 verkligen var. Och just när denna bild togs, 17 augusti, var jag så lycklig. Det var bara ett fåtal dagar innan skolan drog igång. Skolstarten som jag hade sett fram emot hela sommaren lång. Och det var även dagarna innan jag skulle få stå 20 meter ifrån Petra Marklund och lyssna på hennes mest fantastiska låtar ihop med min bästa vän. Jag grät. Jag grät som ett barn när hon gick ut på scenen och inledde det hela med "aska i vinden". Åh vad jag älskar dig Petra! Hela förra året var förbaskat bra faktiskt. Inte bara den där sista veckan av sommaren. Bråvalla var s-i-n-n-e-s (och det blir repris i år!!). Jag tog studenten och hjäääälp vilken vecka! Helt otroligt, fantastiskt, sorgligt, ledsamt men ack så underbaaart. Har aldrig känt ett sådant lyckorus i kroppen som varade under så lång tid förut. 
 
Nåväl. Nu har jag nog drömt tillbaka tillräckligt för denna gång. Men det är så härligt med foton. Som det här fotot. Otroligt knepig bild egentligen och jag vet inte riktigt vad jag sysslar med. Men det viktigaste är känslan. Min "I don't care-feeling" för allt. Jag bara körde mitt race och gör det fortfarande. Och man mår så bra av det! Galet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback