innan jag dör - en resa till Japan.

Innan jag dör ska jag åka till Japan under hanamisäsongen. Shit vad fint det verkar vara där, speciellt under hanami! Japan är ett land jag alltid velat åka till. En helt annan kultur, maten, språket, miljön och att vara på en plats där man inte förstår ett smack. Inga skyltar på engelska och inte heller speciellt många som kan prata engelska (och jag har inga planer på att lära mig japanska). Det vore så himla coolt! Att gå vilse på Tokyo's gator hela nätterna bland alla människor och inte ha någon aning om var man är. Man får gissa sig till en bra restaurang och god mat för man kan inte läsa på skylten eller helt säkert förstå vad det är som serveras. Shoppa saker som inte går att hitta någon annanstans än just där. Stort, vackert, matstånd utmed gatorna, fina parker som man kan ha picknick i... Och tänk - allt det här under hanamisäsongen, underbart! En dag ska jag åka till Japan under våren och få uppleva den där. Ska ta med mig någon som vill uppleva precis lika mycket som jag, någon som vill vara ute på äventyr lika mycket under natt som dag, någon som vill njuta, leva och ha grymt roligt. För den resan ska bli oförglömlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback