super duper mega mycket lycklig och glad!

JAG ÄR SÅÅÅÅÅ LYCKLIG IDAG! Detta är lätt den bästa dagen på år och dar!

Engelskans betyg stiger och jag tycker t.o.m att engelska börjar bli roligt nästan(!) Sen så har jag varit helt inställd på att få G/VG på mediekunskapsprovet sen vi gjorde det (förra veckan) för att det kändes som att jag tappade rätt mycket poäng på vissa delar. Men icke picke sa Nicke. Jag fick "ett självklart MVG" som Tommy (läraren) så vackert uttryckte det!!! 78.5 av 84 p blev resultatet. Snacka om att jag var riktigt jäkla nöjd!

Efter att jag hade fått reda på mitt resultat (och sprungit och kramat alla av glädje med ett glädjerop) så frågade jag Tommy lite om vad han tyckte om vad jag ska välja för profil i tvåan. Eftersom att jag har sådan beslutsångest över om jag ska välja Grafisk design eller Fotografisk bild. Svaret blev:
"Det spelar ingen roll Hanna, du fixar båda utan problem. Du kan det här!"
Så han tyckte att jag bara skulle tänka på vad jag ville och tyckte var roligast. Så jag ska välja .... *trumvirvel* GRAFISK DESIGN! Love it!

Efter det frågade jag om jag hade chans att komma in där. För om det är fler än 20 som söker en viss profil så är det dem med bäst betyg som tilldelas platserna. Och gissa vad? Ännu en gång:
"Du fixar det, inga problem" Jag behöver alltså inte oroa mig ett skit längre!! *Lättnad* Eftersom det är många som söker den profilen så känns det riktigt skönt att slippa oroa sig... :D

Och NEJ! Dagens härligheter tar inte slut här. Nu när jag satte mig vid datorn och gick in på skolans webbplats så har Rosina, min italienska lärare, skrivit att vi nu kan kontakta våra italienska partners! (För er som inte vet; jag ska på skolutbyte till Italien den 15 mars. Vi har skickat brev till Italien och nu är vi ihop matchade med dem som vi passar bäst tillsammans med, utefter personlighet, vad vi gillar att göra osv).
FEEEETTTTT NICE DAG! Mitt liv rockar känner jag :D Har gått och varit överexalterad minut ut och minut in hela dagen lång sen engelskan som var dagens första lektion. Haha, känns som att jag har energi för resten av livet!

Kanske ska försöka lugna ner mig liiiiiite grann.. eller NEJ det ska jag inte! Jag älskar det här!
puss.


Bild från Verona, Italien. Staden där vi ska bo under 1v.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback