Öppna käfta' och snacka fölk!

Tittade på Solsidan idag, älskar't!

Tänkte dra mig mot sängen om en stund, känner mig riktigt trött. I morgon ska jag vara glad chey i skolan. Har bestämt mig för att bli bättre på att ge komplimanger också! Vem blir inte glad av att få en komplimang? Alla blir glada av det! Så jag ska förgylla mina nära och käras (även främlingars) dagar genom att ge komplimanger eller vara lite extra trevlig och stojig. Det bästa med det är att det inte bara är mottagaren som blir glad, även jag som sändare blir glad av att du som mottagare blir glad. Dubbelt upp!

Annars tycker jag att svenskar är riktigt dåliga på att snacka. När jag var på väg till bussen i fredags (mot träningen ni vet?) så började en snubbe snacka med mig när vi väntade på att det skulle bli grön gubbe vid övergångsstället. Jag blev så glad. Jag bara log. Ingen aning om varför men... :o Haha, galet egenligen. Svenskar behöver prata mer med omgivningen. Vi är alldeles för tysta.

Så nu gör vi Sverige lite gladare, pratsammare och go'are!
God natt.

Matildas söta ploppisar som hon köpte igår, fina ord förgyller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback