Livet 2011.

2011. Vilket år säger jag bara. Detta året har varit så otroligt händelserikt. Det har varit mitt bästa år någonsin, men samtidigt mitt värsta. Jag tog världens bästa beslut att vara utbytesstudent "med" Italien i våras. De två veckorna vi hade tillsammans, bidrog till många av årets bästa minnen. Det var en utmaning för mig själv. Att flytta in hos en främling flera tusen mil bort från familj och vänner. Men vet ni? Det var så otroligt skönt att få vara "ensam", att få klara sig på egen hand. Helt ensam var jag ju dock inte, jag hade två grymma vänner med mig + 30 andra svenska ungdomar (men de kände jag inte innan vi åkte), men ingen familj. Och det var på något konstigt sätt så jävla gött.

Min syster tog studenten i juni, jag har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Grät som en liten flicka när hon kom utspringande med studenthatten och visselpipan i högsta hugg. Jo, en gång var jag lika lycklig - när hon fick sitt körkort. Då grät jag också som en liten barnunge.
Glad tjej, februari/mars 2011.
I somras var vi på semester, på en camping som ett par släktingar till oss äger. Var där tillsammans med farbror och kusiner. Den veckan bidrog till massaa minnen! Både bra och dåliga, flest bra. Ett av århundradets bästa, roligaste och underbaraste minne kom till under en av dagarna där. Sommaren var grym! Mitt första "riktiga" sommarjobb, att tjäna egna pengar var en av de bästa känslorna som finns, blev tvstjärna i Lotta på Liseberg, var på fler semestrar, sol, bad, vänner, familj osv osv. En underbar sommar helt enkelt.
Sen har både mamma och låtsasmamma fyllt 40, vi har varit på ett dubbelt 40årskalas, "80årsfest", som var så grymt kul! Jag har klippt av mitt långa hår, klippte lugg under våren, testat massa olika hårfärger, shoppat som en galning och min garderob är just nu snyggare än någonsin. Mina två helsyskon och jag har alla flyttat. Martin flyttade hemifrån i våras, Kamilla för 1 månad sen, och mamma, jag och Annie har flyttat till lägenhet (pga skiljsmässa). Så under loppet av 9 månader har vi gått från att alla bor tillsammans, till att alla nu bor på olika ställen. Det var tufft.
Hösten har varit otroligt jobbig och ledsam, men vet ni? Jag har överlevt. Och jag känner mig starkare än någonsin innan. För jag är en stark tjej, en fett stark brud är vad jag är. Och har jag klarat det här, klarar jag vad som helst. Och det känns så fett skönt att veta. Hela årets sista månad var däremot asbra. Vi hade våran egen julkalender i skolan (När karusellerna sover, 1998), jag var på världens finaste luciafirande och hade en grym jul. Man får inte heller glömma att jag fått nya vänner under årets gång!

google.
Musiken har aldrig tidigare hjälpt mig så mycket som under 2011. Har aldrig lyssnat på så mycket musik som i år. Jag tror att det är musiken som hjälpt mig igenom det här året. Helt seriöst alltså, jag tror det. Har varit riktigt jobbiga stunder, men även en hejdundrans massa bra. 2011, ett år jag verkligen kommer att minnas. Både det bra och dåliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

Webbsida:

Kommentar:

Trackback